A Minisztertanács 1950. szeptember 17-én hozott végleges határozatot, melynek értelmében az első ötéves terv során a kelet-nyugati vonalat kellett megvalósítani. Ez a Népstadion és Déli pályaudvar közötti 7,8 kilométer hosszúságú szakaszt jelentette nyolc állomással. Az Astoriához ekkor még nem terveztek állomást, viszont a Népstadionnál alakították volna ki a gödöllői HÉV új végállomását is. Ennek nyomaként ma is látható a plusz két vágány. A kelet-nyugati fővonal beruházásaira 2 milliárd forintot szántak, ebből 1,5 milliárd forintot mélyépítésre, a többit járművek és gépészeti berendezések beszerzésére. A határozat kitért arra is, hogy az Országos Tervhivatal gondoskodjon az építéshez szükséges anyagokról. A munkákhoz biztosítani kellett 85 000 tonna öntöttvasat, 30 000 tonna betongömbvasat, 150 000 tonna cementet és 600 000 köbméter kavicsot.