-
A metróépítés 1963-as újraindításakor döntöttek a vonal meghosszabbítása mellett, így lett a Népstadion helyett az Örs vezér tere (akkor még Fehér út) a gödöllői HÉV-vel közös új végállomás. Ebben szerepet játszott a lakásépítési program és a felépülő új lakótelepekre (Füredi úti, Kerepesi úti, Gyakorló utcai) beköltöző több ezer ember közlekedésének megkönnyítése is.
-
A Fehér úti végállomást Máriáss László tervezte. A felszíni csarnok szerinte azért volt különleges feladat, mert „V-alakban szétágazó vágánypárra kellett tervezni. A pillangó formájú perontető és a csatlakozó bejárati csarnok megjelenésében ezért a ferde vonalak és síkok uralkodnak.”
-
A metróvégállomást 1970. április 2-án adták át. Mellette kapott helyett a metró-járműtelep (Fehér úti főműhely), amelyet 1966 és 1975 között építettek.