Fejlesztések

A repülőtér természetesen nem rekedt meg az 1950-es évek szintjén – a 15 éves évfordulón az eltelt évek során végrehajtott fejlesztések mellett az újabb terveket is megemlítették:

„…közben épült meg a Tranzit Szálloda, a radarberendezés, az éjszakai leszállásokat biztosító szegélyfény- sor, továbbá rádiólabaratóriumok sora és a meteorológiai szolgálat. Az idén megkezdték ötven kilométeres körzetben a légtér-ellenőrző radar telepítését, hogy a leszálló pályát ködös időben is biztonságosabban közelíthessék meg a repülőgépek. A közeli évek programja: bővítik a forgalmi előteret, nagyobbítják a várócsarnokot és az útlevél-ellenőrzés termeit."

A tranzit szálló várója

(Forrás: MMKM Archívum)

1959. március, A Ferihegyi repülőtér korszerűsítése 1’42’’

(Forrás: Magyar Nemzeti Filmarchívum Filmhíradók Online)

1958–1970 között az alábbi jelentősebb fejlesztések valósultak meg a repülőtéren: 1958-ra a futópályát meghosszabbították 3010 méterre, 1959-ben telepítették a műszeres leszállító rendszert, az ILS-t (Instrument Landing System), 1965-ben pedig a Decca AR1 közelkörzeti radart, amelyek a légiközlekedés biztonságát növelték. 1965-ben átadták a tranzitvárótermet, 1970-re befejeződött a forgalmi épület bővítése.

A repülőtér váróterme az 1960-as években

A repülőtér váróterme az 1960-as években. Érdekességek a képen a Malév emblémájú világoskék táskák (Forrás: Tomory Lajos Múzeum)

 

Ferihegyi repülőtér, tranzit várócsarnok

A tranzit várócsarnokának vitrinjeiben szuvenírek kaptak helyet (Forrás: MMKM Archívum)