Astoria

  • Az első tervekben még nem szerepelt állomás az Astoriánál. Az építkezés 1963-as újraindulásakor iktatták be a Deák tér és a Blaha Lujza tér közé a Kossuth Lajos utca forgalmának tehermentesítésére. Mivel ekkor már készen voltak a mélyben az alagutak, megszületett az új állomástípus terve: az ötalagutas Astoria-típusú vagy budapesti állomás.
  • A közlekedési csomópont zavartalan forgalmának biztosítását segítette a munkálatok idejére a Zagyva folyóról átköltöztetett híd, amelyet a Kiskörúton haladó járművek használhattak.
  • A híd és a terelt villamosvonal építési munkálatai az Astorián.
  • Az Astoria téri mélyállomást Székely László tervezte.
  • Kapcsolódó aluljáró Miskolczy László tervei szerint 1963-ban készült, a gyalogos aluljárók közül elsőként. Érdekesség, hogy a földmunkák során beleütköztek a régi pesti városfal alapjába, amit el kellett bontani, a Hatvani Kapu néven ismert bástya helyét pedig emléktáblával jelölték meg. Az átadás után nem sokkal újra is kellett gondolni az aluljárót, ugyanis annak álmennyezete a felette haladó villamosok rázkódásától leszakadt: ekkor kerültek a világítótestek az oszlopok köré.