A Budapest Airport és a Közlekedési Múzeum együttműködése

A Budapest Airport Zrt. és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum együttműködésének köszönhetően izgalmas repüléstörténeti ereklyék kerültek a Múzeum gyűjteményébe. A repülőtér üzemeltetője több ritkaságnak számító repülőtéri eszközt és műszereket adományozott a múzeumnak.

Rosenbauer MAC 11-7000 Dragon, 1996

A FOAM2 azonosítójelű vízzel és habbal egyaránt oltani képes repülőtéri tűzoltóautó közel 22 évig szolgált a repülőtéren. A vész esetén akár 127 km/h-s sebességre is képes 38,5 tonnás jármű 500 literes habképzővel rendelkezik. Nagyobb vízágyúja 6000 litert képes kijuttatni percenként, míg a jármű kisebb vízágyúja (orrmonitor) 1000 liter víz percenkénti kijuttatásával képes segíteni a repülőgép szárnya alatti terület oltását. A jármű 2020 óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményének része (Fotó: Budapest Airport Zrt.)

Rosenbauer MAC 11-7000 Dragon, 1996

(Fotó: Budapest Airport Zrt.)

Rosenbauer MAC 11-7000 Dragon, 1996

(Fotó: Budapest Airport Zrt.)

Ferihegy első telefonközpontja (1950-es évek)

A telefonközpont a repülőtérrel egyidős, kezdetben az 1-es terminálon használták. A tárgy 2020 óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményének része (Fotó: Budapest Airport Zrt.)

Ferihegy első telefonközpontja (1950-es évek)

(Fotó: Budapest Airport Zrt.)

A létesítményi tűzoltóság által használt speciális tűzálló ruha (1970-es évek)

A speciális a ’70-es évektől rendszeresített tűzálló ruhát a repülőtéri havaria esetekre rendszeresítették. A tárgy 2020 óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményének része (Fotó: Budapest Airport Zrt.)

2019 augusztusában, a repülőtér 2-es terminálja melletti turbókörforgalom építésének előkészítéseként elbontották azt a mintegy 20 tonnás reklámhidat, mely hosszú évtizedek óta magasodott a Terminálra vezető út felett. A tábla bontásakor kiderült, hogy a felső reklámréteg alatt még megvan a MALÉV által elsőként még 2007-ben megjelent eredeti reklám (azóta e fölé ragasztották a további reklámokat). A kivitelezők szakszerű munkálatok mellett bontották el a hidat, hogy azt lehetőség szerint sértetlenül őrizhessük meg az utókor számára. A tábla a Budapest Airport Zrt. és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum közötti együttműködés részeként került a Múzeum gyűjteményébe.

A Malév 2007-es reklámtáblája

(Fotó: Budapest Airport Zrt.)