AC1

Az AC  (Armoured Car azaz Páncélozott Gépjármű)  volt a Straussler-Weiss Manfréd együttműködés első eredménye. Az 1933-ban kelt megrendelés üzemképes alvázra vonatkozott; a felépítményről később döntöttek.A  kéttengelyes, összkerékhajtású és -kormányzású jármű tervezett üzemkész súlya felépítménnyel együtt kb 5000 kg volt. A tengelytávot 3000 milliméterben, a keréktávot 1900 milliméterben határozták meg, a motor teljesítményét kb. 70-80 lóerőre tervezték.
A Weiss Manfréd csőgyártási tapasztalatainak figyelembe vételével Korbuly János és csapata csőalvázas konstrukciót fejlesztett ki. A 3,2-literes, négyhengeres, 85 lóerős motort a hátsó híd mögé építették be.

Az Armoured Car 1 a korabeli páncélgépjárművektől eltérő, radikálisan új koncepció volt. A farmotoros konstrukciónak köszönhetően viszonylag rövid volt a tengelytávja, a motor több védelmet kapott, a sofőr jobban kilátott, és nagyobb lehetett a lövegtorony. Az AC1 négykerékhajtású volt, mind a négy keréken független felfüggesztéssel; továbbá négykerékkormányzású, amelyet előre és hátra is lehetett vezetni mivel a sofőr ülését a kormányrúd körül lehetett forgatni.
Csakúgy, mint az összkerékhajtást, úgy a -kormányzást is ki lehetett kapcsolni. A jármű hagyományos - hátsókerékhajtás, elsőkerék-kormányzás - üzemmódban könnyebben lehetett vezetni és kevesebbet fogyasztott. 

1934. tavaszán a jármű, ideiglenes, fából készült felépítménnyel indult el Angliába. Ez a négynapos út, amelynek Czaywkoski Emánuel százados és Korbuly János vezették a prototípust bebizonyította a konstrukció életképességét. 
A nagy-britanniai tesztek alapján Straussler megrendelést adott egy második prototípusra, amely az AC II nevet kapta.

 

AC I műszaki adatok

Tengelytáv: 3800 mm

Keréktáv elöl-hátul: 1900 mm

Teljes hossz: 4700 mm

Teljes szélesség: 2100 mm

Tervezett önsúly: 5000 kg

Motor: 3,2 literes, négyhengeres

Maximális teljesítmény: 85 LE

Maximális sebesség: 85 km/h

Források: 

Andrew Telford: Csaba 39M in Profile. Military Modelcraft International, 2016. szeptember, pp. 35-47

Korbuly Pál: A Weiss Manfréd gyár járműtípusai 1924-1945 (kézirat)