Magyarországon 1957-ben fordulat következett a traktorgyártásban, mivel nagy igény volt a 25 LE teljesítményű dízel traktorok iránt. Így gyors fejlesztési munkával megszületett az U-28 traktorcsalád, amelynek erőforrása Csepel DT-213-as motor volt, sebességváltója 2x3 fokozatú, szorzó rendszerű, mászó sebességfokozattal. Az U-28 traktorcsalád UA, UB, UC, UD jelzésekkel került forgalomba, a motorjuk azonos volt, a típusjelölések a nagyobb hasmagasságra, állítható nyomtávra,  a rugózott mellső hídra, ültetvényművelő megoldásra vonatkoztak. A nagy vonóerejű lánctalpas traktorok a homokos talajokon történt erős kopások miatt sorra kudarcot vallottak. Ezért korszerű, orrnehéz kivitelű, gumikerekes, négykerékmeghajtású traktorcsalád kialakítását kezdték meg, melynek az első tagja, 1958-ban az UE-28 típusjelzést kapta, mint az U-28 traktorcsalád ötödik változata. Ez az összkerékmeghajtású erőgép a Dutra U-28 típuscsalád legnépszerűbb tagja lett. 

  • UE-28 homlokrakodóval

    Date:

  • Korbuly János és unokája, háttérben UE-28 traktor

    Date:

  • Export burkolatos UE-28

    Date:

  • UE-28 targonca toronnyal

    Date:

  • UE-28 szántás közben

    Date:

  • UE-28

    Date:

  • VCST felirat

    Date:

  • UB28

    Date:

  • UB-28-as szántóföldi kultivátorral

    Date:

  • UB-28-as szántás közben

    Date:

  • UB-28-as Csepel DT213-as motor jobb oldali kép

    Date:

  • UB-28-as Csepel DT213-as motor bal oldali kép

    Date:

  • Ub-28-as két fejes ekével

    Date:

  • UB-28-as ekével

    Date:

  • UB-28-as Csepel DT 213-as motor bal oldal

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-29

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28 kaszálva rakodó géppel

    Date:

  • UB-28 kaszálva rakodó géppel

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

  • UB-28

    Date:

Forrás: Mezőgéparchívum