Weiss Manfréd H1 és H2

A Weiss Manfréd gyár az 1920-as évek végén megkezdte az első lépéseket a trianoni békeszerződés egyes pontjainak kijátszására.  Repülőgépek gyártásán kívül harcjárművek fejlesztésébe is fogtak. Az

Autó- és Traktorosztályon 1930-ban született meg  az  LA motorral szerelt háromtengelyes katonai terepjáró ötlete, Gömbös Gyula honvédelmi miniszter is bátorította a kezdeményezést.

A hatkerekű H1 prototípus 60 lóerős motorjával 60 km/h sebesség mellett 2800 kg hasznos teher szállítására volt alkalmas.  A tesztelések során kiderült, hogy a motor túl gyenge és hiányzik a csörlő. A javított, immár 70 lóerős H2-höz csörlő is tartozott. A hűtőt úgy alakították ki, hogy sérülés esetén egy-egy része kikapcsolható volt. A vákuumos szervoféket a brit ATE Lockheed cég szállította. E típusból 54 darabot gyártottak le; a felépítményeket az Uhry Imre cégtől rendelték meg.

  • Weiss Manfréd H2 és Pavesi vontató teszt
  • Weiss Manfréd H2 harcjármű makettje. Készítette: Korbuly Pál. Megtekinthető a Hadtörténeti Múzeumban

    Date:

  • Weiss Manfréd H2

    Date:

  • Weiss Manfréd H2

    Date:

  • Weiss Manfréd H2

    Date:

  • Weiss Manfréd H1

    Date:

  • Weiss Manfréd H1

    Date: