Moszkva tér (Széll Kálmán tér)

  • A Moszkva téri állomás betonszerkezettel épült háromalagutas állomás. A kedvezőbb talajviszonyok miatt itt könnyebben haladt a munka.
  • Az állomás felszíni épületét Czeglédi István tervezte, a mélyállomás pedig Czeglédi István és Székely László közös munkája. A „betonlegyező” tetőmegoldás a korszak csúcsteljesítménye volt. Nagyon pontos mérnöki számításokat és betonozási munkákat igényelt. Betonból készült egy oldalszárny is mellette, ahol presszó üzemelt.
  • A tér 1951-től viselte az orosz főváros, Moszkva nevét, így az 1972-es átadáskor a metróállomás is ezt nevet kapta. 2011-ben a tér visszakapta régi nevét, ugyanis 1929 és 1951 között Széll Kálmán, a Magyar Királyság 12. miniszterelnöke után volt elnevezve, és ekkor a metróállomást is átkeresztelték.
  • A mélyállomás mozgólépcsői közvetlenül az utcaszintre vezetnek és mivel a peron itt van a legmélyebben a 2-es metró vonalán, az utasok itt „utaznak” a leghosszabb ideig a mozgólépcsőn.