Pajzsos építési mód

A pajzsos építési módnál a pajzs gyakorlatilag egy előre elkészített mozgó dúcolás, egy acélhenger, amely ellátja a talaj megtámasztását, védelme alatt pedig az alagút teljes keresztmetszete egyszerre emelhető ki. Ezzel a módszerrel lehetséges az előregyártott, import tübbingelemek, illetve a hazai vasbeton blokkok beemelése, ugyanis a kialakított nagyobb munkaterületen megoldható a munkafolyamathoz nélkülözhetetlen gépesítés. 

A tübbing-beemelő gép (erektor) alulról felfelé rakja össze a gyűrűt, miközben annak tübbingjeit a munkások összecsavarozzák. Amikor a legfelső záróelemet is a helyére rakják, a pajzs tovább halad. A pályaalagutakhoz használt pajzs átmérője 5,56-5,60 méter, az állomási alagutakhoz használt pajzsoké 8,56-8,60 méter.

Állomási alagutakhoz használt pajzs gyári szerelése

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.1)

A Keleti pályaudvari pajzskamrához érkezett Rákóczi úti Hallinger 5,5 m átmérőjű pajzs

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.5)

Pajzs a Rákóczi út alatt

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.10)

Pajzsszerelés

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.10)