Alagutak

A pályaalagutak a talajviszonyoktól függően különböző módszerekkel épültek. A legkorszerűbb a pajzsos építési mód, de bányászati módszereket is alkalmaztak. Az alagutak falát belülről helyben készített betonnal, előregyártott vasbetonnal vagy öntöttvas tübbingelemekkel fedték.

Az állomások építésénél a pajzsos és a bányászati módszert egyaránt alkalmazták: pajzsos módszerrel készült a Keleti pályaudvari és a Blaha Lujza téri állomás, bányászati módszerrel az Astoria és a Déli pályaudvar állomások, vegyes módszerrel a többi állomás.

A Deák tér alatti jobb állomáscső pajzskamra felőli része

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.3)

Megrekedt talajvíz a Moszkva tér alatti alagútban
(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.6)

Munkálatok az alagútban a Népstadion és a Blaha Lujza tér között

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.8)

A Szent István tér alatti alagút

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.7)

A Szent István tér alatti alagút

(Fotó: MMKM TFGY 2018.450.7)